‘Sense of Urgency’ i Shopfiy checkout
Hvis du driver en webshop i 2017, så har du garanteret hørt om 'Sense of Uregency'. Hvad er Sense of Urgency?
For at forstå Sense of Urgency, skal vi forstå de 2 psykologiske aspekter ved mennesker:
- 1. Overspringshandlinger
- 2. FOMO (Fear of Missing Out)
Sense of Urgency bygger på købs processen. Der rigtig mange kunder som falder fra, specielt ved online handel. Hvis du har konverteringsporing på din webshop, kan du se hvor mange potentielle kunder der falder fra i indkøbskurven, eller i checkout processen. Det skyldes ofte at de reelt er interesseret i at købe dit produkt, men vi mennesker er rigtig gode til at finde på undskyldninger når vi handler, og du kender dem selv. "Ah, jeg har garanteret ikke brug for den alligevel." "Jeg venter lige og ser" "Det er en god pris, men lad mig lige tænke over det" "Jeg kigger lige på det imorgen" osv. Der er mange eksempeler.
Så er der selvfølgelig også nogle kunder, som bare ligger produkter i kurven, for lige at 'Se hvad det ville koste' og har ingen intentioner om at købe, eller hvert fald ikke endnu. Det er her Sense of Urgency kommer ind i billedet!
"Without a sense of urgency, desire loses it's value" - Jim Rohn
Sådan booster du din konverterings rate med Sense of Urgency
Du kan skabe Sense of Urgency med flere metoder, men i det her indlæg er fokus på nedtælling. Endnu mere specifikt, hvordan du skaber sense of urgency i Shopify checkout. Hvis du driver en Shopify webshop, så ved du også at det er begrænset hvor meget adgang vi har til at redigere checkout layout, medmindre man er Shopify Plus kunde. Vi kan dog hjælpe dig.
Overstående er et eksempel på en kunde hvor vi har implementeret sense of urgency i købs processen i Shopify. Vi har koden liggende klar, og kan implementere den for dig hurtigt, så du også kan få et boost på din konverterings rate. Bestil en opringning, og vi ringer til dig indenfor 12 timer!